Convert Tulisan Rumi Ke Jawi Secara Online


Rumi Ke Jawi
1. Convert rumi ke jawi secara online. senang sekali!
2. Lepas covert, copy dan paste kat microsoft word,
3. dan pilih font - Arial.
4. Done.

Terbaru [ 27 May 2020 ] - App Rumi to Jawi dah ada dekat App Store

https://apps.apple.com/us/app/rumi-ke-jawi/id1515453968#?platform=iphone





[ Update 26 May 2020 ] - Kini, anda boleh  muaturun apps Rumi ke Jawi di GooglePlay.
Apps ini sangat mudah digunakan. Buat masa sekarang, hanya pengguna android sahaja.
















NOTA KAKI: Huruf yang tak boleh di convert menggunakan converter ini, anda boleh cuba install tulisan jawi di laptop/komputer terlebih dahulu. cara install boleh tengok kat sini:
Install Tulisan Jawi

Lepas install, open microsoft document, pergi ke Insert —> Symbol —-> More symbols.

Dibahagian ini ada huruf jawi lain yang tidak boleh di convert di sini. Seperti huruf vi, fa, ca dan nga.



ALternatif Converter Rumi ke Jawi





POSTED BY juong

120 Responses to : Convert Tulisan Rumi Ke Jawi Secara Online

  1. Convert nama saya x boleh knp?

  2. takleh pun nama saya

  3. Tlg jawikan ayat ni(you never walk alone)

  4. Anonymous says:

    Sy translate hafalan..bila convert jd حافلن
    Tp bila baca kaedah tulisan jawi spatutnya حفالن

  5. nama pun tak boleh nak ubah ke jawi ni

  6. Semua atuk2 Dan wan2 kena ke sekolah Kan
    Untuk ajar jawi kesian termasuk sy hahaha

  7. Anonymous says:

    Alim atau 'alim sepatutnya guna huruf ain dan bukannya alif

  8. Kenapa tanda "?" hilang selepas conversion

  9. salam kenapa dari jawi ke rumi tidak boleh convert

  10. Saya mahu tahu dan nama rumi ke jawi saya ingin mempelajarinya

  11. Saya mahu tulis jawi ke rumi tapi tak boleh kenape ye? 🤔 🤔

  12. 𝑋 𝑏𝑜𝑙𝑒ℎ 𝑐𝑜𝑛𝑣𝑒𝑟𝑡 𝑝𝑢𝑛

  13. Anonymous says:

    يو نوۏير وولک الون
    Beginilah sy rasa
    Jika salah mohon perbetulkan

  14. www.freemalaysiatoday.com

  15. What a great translater.

  16. Cuba tekan butang warna hijau tu

  17. Tolong rumikan export ye tq..maaf menggangu

  18. Diskriminasi.eksploitasi.literasi.
    Dokumentasi.hipokrit.dinamik.
    infrastruktur.inisiatif.influenza.
    informasi.siswazah.teknologi.
    Wilayah.virus.vandalisme.sosioekonomi.
    Objektif.wafat.sedekah.keberkatan

    aku tak boleh konvert perkataan diatas ni

  19. Sorry sebab Ada titik Tu Yang tak boleh konvert hehe

  20. Boleh je saya buat tadi 🤨

  21. saya buat boleh je🤨

  22. sangat bagus good 🥰😍🤩

  23. Dah dowlond and banyak perkataan tak boleh jawikan😭😭😭😭

  24. http://wasap.pakej.my/jawi
    Ke link itu untuk convert nama kita

  25. Anonymous says:

    Bagus link ni sangat bagus

  26. Mana nak tulis tulisan rumi???

  27. Kalau tekan kotak?? tekan yang mana satu??

  28. Ok gune untuk perekse

  29. Tolong convert nama syera ke jawi

  30. Bagus betul guna nak

  31. Apa yang babi
    Tak baik cakap babi.

  32. Guna jawi lama ke ni

  33. Ada perkataan yang tak boleh diconvert...tapi saya suka saya bagi 4 Bintang 🥳🥳

  34. ⠀ ◣ ◢
    █◣ ◢█
    █████
    ▉┃▉┃█
    █████ ◢◤
    ◥████ █
    ████◣ ◥◣
    █████◣ █
    ██████ █
    ██████ █
    ██████◢█
    ███████◤
    ◥█████◤

  35. Ye betul🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🤥🤥🤥🤥🤥

  36. Yanggggg KO kamu diam begitu sayankkk aku cinta kamu kamu jangan pergi tnggttingg aku sayangggg ku kan selalu ada di sisimu sayang 😢😢😭

  37. Kenapa bila saya tulis E-mail dengan eh dalam Rumi dia tak keluar bahasa jawi-?🤨

  38. Bagusnya,good job😁

  39. Saya pun sama kena buat macam ni kalau nak ada titik jugak contoh: Haiwan .
    Macam tu tau

  40. Tokwan suka tapi ada yg x boleh

  41. Downloadlah aplikasi rumi ke jawi

  42. Kalau taknak palai google download je dekat playstore

  43. APA BENDA YANG PALAI???

  44. Palai tu apa??????????????????????????????

  45. Anonymous says:

    Tiber

  46. Bahasa inggeris mana boleh

    Apalah 🙄🙄😔

  47. Bagus la yee google ni

  48. Anonymous says:

    sbb tu utk

  49. Kau ni dah kenapa memang la Tak boleh itu kan english

  50. Hazeq says:

    HELLO ������������

  51. Nama saya boleh buat x?
    Maria Jihan

  52. Website ni memang berguna
    ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

  53. Korang kenapa ni!?
    Kalau nak bercinta
    Pergi kat WhatsApp jangan main kat sini

  54. Cuba tukarkan takbiratul kenapa tk boleh??🗿

  55. meet.google.com/two-nwca-pdg

  56. Cuba tukarkan berkerjasama kenapa tk boleh?? 🗿

  57. Anonymous says:

    sbb ko slh eja bekerjasama bkn berkerjasama

  58. Aku ingat aku sorang je Harini

  59. Anonymous says:

    Kenape dia org tu..

  60. Anonymous says:

    Betul..tu memang x baik ckp mcm tu..

  61. Anonymous says:

    Sy suka apps ni..

  62. Anonymous says:

    This is so good

  63. sofy says:

    تربايق،تريما كاسيه شير

  64. Tulis rumi jawapan pun rumi

  65. Kenapa info nak translate tak boleh

  66. Anonymous says:

    Sape tanya��

  67. Samalah nama saya pun tk leh knp eh

  68. Siapa tahu cara nk tukar rumi ke jawi?

  69. Unknown says:

    Dokter

  70. Anonymous says:

    Omaigad

  71. Anonymous says:

    banyak betul bocah gaduh sini rosak gen z skrg 😅😅

  72. Anonymous says:

    Hi korang

  73. Anonymous says:

    Boleh update tak untuk Android 12 ke atas sbp nk download app tu dia ckp untuk Android 10 kebawah sahaja 😭😭😭

  74. Anonymous says:

    Kat situ smua boleh

  75. Anonymous says:

    Putri balqis

  76. Anonymous says:

    I'm not

Popular Posts

.

Back to Top